אודות שיטת SkiNlp

נעים מאוד, שמי שרה ברקאי, NLP Master & Trainer ו- Dermal Therapist
אני מטפלת, מרצה, מעבירה קורסים ומנחת קבוצות בנושא טיפול בסטרס והקשר בין גוף לרגש.
מעל ל- 30 שנה אני מטפלת בבעיות עור שונות באלפי מטופלים בקליניקה. תוך כדי טיפול, הייתי לרבים מהם אוזן קשבת ותומכת לסיפורים אישיים, משברים וקשיים.
כל השנים עבדתי בשיטות הטיפול והחומרים המתקדמים ביותר. לצד ההצלחות הרבות, היו גם מקרים בקליניקה בהם לא עזר שום טיפול או קרם. הרגשתי תסכול עצום. ככל שעברו השנים, הבנתי שיש משהו משותף לכל אותם מטופלים שהטיפול בהם לא הצליח – כולם התמודדו עם בעיה אישית: סטרס או משבר.

יום אחד זה הגיע גם אלי.
באחת התקופות הקשות בחיי, חליתי במחלת עור- רוזצאה (אדמומיות ופצעים בפנים) ובהמשך גם באלופציה (קרחת אזורית בקרקפת). כל הידע והחומרים שהשתמשתי בהם וכן הרפואה הקונבנציונלית (קורטיזון וזריקות) – לא עזרו לי.
מחלות העור הללו, העמיקו את הסטרס שבו הייתי והביא אותי לתסכול עצום, בושה והסתגרות. בשלב מסוים החלטתי להפסיק להיות כלואה במעגל עצמי של קושי רגשי וחיפוש אחר מזור חיצוני נוסף. תובנה זו הובילה אותי ללמוד ולחקור את מה שמעבר לעור.

הבנה זו, גרמה לי לעשות שינוי משמעותי בחיי.
נרשמתי ללימודי NLP וגיליתי עולם מדהים. עברתי מסלול לימודים של חמש שנים בחסות הפקולטה למדעי הרווחה והבריאות של אוניברסיטת חיפה ובנוסף חמש שנות סטאז’ ב- NLP והוסמכתי לתואר של NLP Master Practitioner
בהמשך, הוסמכתי גם ל- NLP Trainer מטעם ארגון IN (ארגון ה- NLP העולמי) ואני מוסמכת להכשיר מטפלים. במהלך הלימודים, התמחיתי בנושאים מגוונים שנתנו לי כלים והבנה עמוקה של האדם השלם ולא רק של הגוף או העור.
בין הנושאים שלמדתי היו דמיון מודרך, טיפול בטראומות, תמיכה במתמודדים עם מחלת הסרטן, תהליכים להרזיה והפרעות אכילה, התמחות בהנחיית ילדים ונוער ו-ADHD, תורת המצוינות עם רוברט דילץ (ממפתחי ה – NLP), הקוד החדש ותרפיית קו הזמן.
בנוסף, למדתי גשטאלט, Mindfulness, תטא הילינג, Access Bars ולימודי תזונה ובריאות ביחידה ללימודי חוץ באוניברסיטת תל אביב.
בזכות הכלים הטיפוליים שרכשתי ובשילוב ניסיון רב-שנים כדרמה-תרפיסטית, פיתחתי את שיטת ברקאי – טיפול בגוף ובעור דרך הרגשות.

שיטת ברקאי

השיטה מבוססת על הנחת היסוד שאם נבין מהו הטריגר הרגשי לתחושות ולבעיות בגוף, נוכל להקל משמעותית או אפילו להשתחרר מהבעיה לחלוטין!

אסביר את השיטה דרך תחום אחר בחיינו.
דמיינו לעצמכם שהייתה נדלקת ברכב שלכם נורית אזהרה אדומה. כמובן שמייד הייתם ניגשים למוסך. מה הייתם חושבים אם במקום לטפל בבעיה, המכונאי היה פשוט מנתק את המנורה ושולח אתכם הביתה?
האם הייתם מרגישים בטוחים? האם הייתם נרגעים? הרי אם הייתם ממשיכים לנסוע כך, הייתם עלולים לפגוע במנוע או חלילה להיפגע.
תופעות ומחלות גופניות שונות כמו, כאבי גב, קוליטיס, מיגרנות, עייפות מוגברת, בעיות פריון, בעיות שינה, נגעי עור כמו אקנה, הזדקנות מואצת, סבוראה, פסוריאזיס, אורטיקריה, אטופיק דרמטיטיס ועוד – הן בדיוק הנורה האדומה שמשדר אלינו הגוף. בדיוק כפי שהוא משדר לנו רעב או עייפות.​

שיטת ברקאי – המוח, הסטרס והגוף
השיטה מבוססת על התפיסה כי קיים קשר ישיר בין המצב הרגשי שלנו לבין היווצרות בעיות גופניות ומחלות עור ולכן שיפור בבעיה גופנית מחייבת שילוב של טיפול רגשי או הבנה של המיקוד הרגשי.
מחקרים עדכניים בתחום המוח מצביעים על השפעה הדדית בין הגוף למוח וטוענים שכשהמח בריא, התודעה והגוף בריאים.
תודעה נבנית במח והיא מהווה את כל התהליכים המנטליים, הפסיכולוגיים, הנוירוניים, הסינפסות והזרמים החשמליים, אשר בונים ומייצרים מחשבות, זיכרונות, רגשות, תפיסה עצמית ועוד.
כאשר אנו מוטרדים ובמתח או כשאנו עוברים תקופה לא קלה, הדבר משפיע על אזורים במח, אשר משחררים חומרים (הורמונים) המשפיעים על הגוף ופוגעים בתפקודו.

סטרס ממושך גורם לתופעות גופניות, למחלות וכאבים כרוניים.
הקשר התגובתי בין הגוף למוח – מושפע הדדית לכל כיוון.
חיינו מלאים בגורמי קונפליקטים וסטרס. ללא מודעות וטיפול, השפעת הורמוני הסטרס על המוח ועל העור, מזרזת ומחמירה מחלות.

בשיטת ברקאי תרכשו טכניקות טיפוליות וכלי תודעה המסייעים להבין את מקור הסטרס והקונפליקט, לעבד אותו ובכך לאפשר הקלה בתסמינים.
אני נרגשת לשמוע שוב ושוב בקליניקה, את סיפוריהם של מטופלים, אשר עברו תהליך מדהים עם עצמם בעזרת השיטה והכלים שלי, הגיעו לתובנות חדשות ומצאו הקלה למכאוביהם בגוף וברגשות.

אני מזמינה אתכם ללמוד עוד על האפשרויות שפותחת עבורכן שיטת ברקאי.

יש לכם שאלות?

מוזמנים להשאיר את הפרטים
ונחזור אליכם בהקדם

דילוג לתוכן