״כועסת על האטופיק דרמטיטיס שלי״

היא הגיעה אליי עם אטופיק דרמטיטיס.
היא סיפרה שזה לא רק בעור הפנים, שיש לה עכשיו התפרצות בכל אזור הבטן והמפשעה. “זה לא כל הזמן ככה, אבל כשהאטופיק מתפרץ אני מגרדת את הגוף עד זוב דם, קשה לי לישון בלילה מרוב שהעור מציק לי. אפילו קשה לי לחבק את הילדים המתוקים שלי, כי כואב לי פיזית כל הגוף. אני מתוסכלת, שלא לדבר על הביטחון שלי בנשיות שלי שממש צנח. אני ממש כועסת על הגוף שלי”, שיתפה בדמעות. היא נוהגת לרשום את ההתפרצויות ביומן.
שאלתי אותה האם קורה משהו בתקופה זו, האם משהו מטריד אותה שהיא רוצה לשתף. היא סיפרה שזאת אחת מהתקופות היותר קשות בחייה, שיש בינה לבין בעלה מתח מאוד קשה בימים אלו, ולפעמים היא יוצאת מדעתה מרוב כעס חוסר אונים ועצב. “את יודעת אצלנו במשפחה לא מדברים על זוגיות עם אף אחד, כי אסור לקטר”. אמרה בהיסוס.
הבנתי שמצפן הקונפליקטים שפיתחתי יכול להוביל להקלה. שאלתי אותה אם היא הייתה רוצה שנעשה שאלון אבחון רגשי קצר וטכניקה ‘בשיטת ברקאי לתרפיית העור והרגשות’. נבדוק מה התופעה בעור רוצה להגיד, זהו תהליך, בו אנו עובדים עם תת המודע.
התהליך היה לא פשוט עבורה, התובנה שלה הייתה שזה בלתי אפשרי להמשיך כך את החיים הזוגיים. תובנה, שהובילה למסקנה ללכת לטפל בזוגיות. היא יצאה עם תחושת הקלה

במפגש הבא שלנו היא הבינה, ספק נרגשת ספק נסערת, על מועדי ההתפרצות בעור.
ההתפרצות מתרחשת תמיד מספר ימים לפני שהיא אמורה ללכת למקווה.
“בגלל הפריחה אני דוחה את מועד הטבילה במקווה כדי להימנע ממגע עם בעלי. הגוף שלי פוחד ומתנגד לאינטימיות בגלל הכעסים שלי”. הגילוי גרם להם ללכת ליעוץ זוגי לעבוד על הקשר ולנקות את הכעסים ביניהם.

מזה שלוש שנים, אין לה שום התפרצות של אטופיק דרמטיטיס.
ואו, תודה שרה, אם לא את והתהליך בטח הייתי עם ממשיכה עם התיסכול והגירוד עד היום, תודה לך!
העור אומר את שעל ליבו… אנחנו צריכים רק ללמוד את השפה שלו ולהקשיב.
למרות הסבל תמיד חבויה שם כוונה חיובית.
דילוג לתוכן