על הריון ופוריות

“הי שרה. שלחה אותי חברתי שרית, שילדה לפני חצי שנה. היא המליצה עלייך. אני לא יודעת אם זה יעזור גם לי, אבל חשבתי אולי לקבוע אתך פגישה.”
ענת, בת 35 ללא זוגיות. לא הייתה סיבה פיזיולוגית לעובדה שלא נכנסה להריון,  אך לאחר 7 ניסיונות של טיפולי פוריות כושלים היא הרגישה תסכול עצום, כאבים מכל הטיפולים והזריקות, הקריירה שנעצרה מכל הריצות וההשקעה ברצון להפוך לאמא. היא הבינה שאולי באמת הפתרון במקום אחר. בפגישה הראשונה היא  שיתפה אותי כמה חשוב לה שיהיו לה ילדים. ענת סיפרה לי שאין לה כל קשר עם אמה כבר 15 שנה ועל הכעס העצום שיש לה כלפיה. לאחרונה, הרהרה בנושא. התחלנו את התהליך בבדיקה של הערכים החשובים לה ביותר ומהו הרגש ש’תוקע’ את הרצון להיות אם.
הכעס היה הרגש המוביל והיא פגשה אותו בכל תחום ותחום בחייה. “אפילו על הרחם שלי אני כועסת!” אמרה. כשהגענו לטפול בכעס ולרגע בו היא חוותה אותו לראשונה,( בתהליך על ‘קו הזמן’), תת-המודע הוביל אותה לתקופת היותה ברחם אמה. “זהו הרגע בו אני כעובר, חווה את הכעס של אמא שלי”, היא אמרה. “אני ממש מרגישה שהיא לא רוצה אותי. היא לא רוצה אותי. אמא שלי לא רוצה אותי!!!” נסערת, חזרה שוב ושוב על המשפט.
התהליך היה לא קל ולווה בבכי וכאב.
בשעה שתיים לפנות בוקר מצלצל הטלפון שלי ואני מזהה את ענת מהעבר השני של הקו.
האמת שהייתי די מבוהלת, גם מהצלצול באמצע הלילה וגם להבין שענת מחפשת אותי. הבנתי שמשהו קרה. “דיברתי עם אמא שלי…ממך הלכתי ישירות אליה..הייתי חייבת להבין את התחושה שהרגשתי. אמא שלי הייתה מופתעת ומבוהלת. שאלתי אותה, אמא, לא רצית אותי כשהיית בהריון?”
ואז אמה סיפרה לה לראשונה שבתחילת ההיריון איתה, היא גילתה שלבעלה (אבא של שרית) יש אישה אחרת והוא עזב את הבית. היא הייתה באמת בהתלבטות מה לעשות. עברה תקופה סוערת וקשה ובסוף החליטו ההורים לתת הזדמנות נוספת לחייהם המשותפים. ענת נולדה לבית עם כעסים רבים ובסופו של דבר, בני הזוג נפרדו. אביה של ענת הוא אדם שקט ונעים ולא דיבר הרבה ולכן הכעס של אמה היה בחזית. “תמיד כעסתי על אמא שלי כי היא הייתה צועקת עליו. ואני לא הבנתי למה. הוא נראה לי כל כך בסדר”, המשיכה ענת. “בסופו של דבר החלטתי לנתק איתה את הקשר.” כשענת שמעה לראשונה את הסיפור היא הבינה את אמה והתקשורת ביניהם נבנתה מחדש. “יש לנו קשר היום והוא מאוד חשוב לי. היא תומכת בי המון”, סיימה ענת.
ענת שחררה הרבה מאוד כעסים בתהליך שעשינו. בטיפול הפוריות הבא – ההיריון נקלט.
“עכשיו יש לי מקום לילדים בבטן”, היא אמרה. “תאומים: בן ובת. אמא שלי היא סבתא מושלמת ואבא שלי בעננים כשהוא משחק איתם. כיף לי. תודה שרה.”

ואני, מקבלת מידי פעם תמונות ומתרגשת בכל פעם מחדש.
דילוג לתוכן